La revedere Europa!

Ne vedem peste un an. Mă îmbarc spre o călătorie foarte lungă, plec azi de pe bătrânul continent şi ajung abia joi în ţara celor mai fericiţi oameni din lume*.

Mă aşteaptă douăsprezece ore pe avion de la Paris la Tokyo, apoi opt ore şi jumătate de la Tokyo la Nouméa şi, în sfârşit, încă o oră şi jumătate până la Port Vila. Asta fără să pun la socoteală orele petrecute în aeroporturi. AirFrance nici măcar nu deserveşte Port Vila, aşa că din Nouméa o să iau compania locală, AirVanuatu. Incă un semn că plec la “capătul lumii” este ca Orange România nu oferă servicii de roaming acolo. De fapt, în toată Oceania, nici măcar în Fiji sau Noua Caledonie.

Dar ce mă surprinde cel mai mult la întreg traseul meu este că nu am nevoie de nicio viză! Pentru Franţa ni se pare deja normal să nu avem nevoie de viză, dar pentru Japonia, Noua Caledonie şi Vanuatu?… Noroc cu UE! Nici nu vreau să mă gândesc câte demersuri ar fi trebuit să fac dacă plecam acum 5 ani, înainte de aderare.

*conform unui sondaj efectuat în 2006
http://news.bbc.co.uk/2/hi/science/nature/5169448.stm

This entry was posted in Uncategorized and tagged . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

