Sunt zile şi zile

S-a împlinit aproape o săptămână de când sunt în Port-Vila. Deocamdată nu pot să spun dacă îmi place sau nu oraşul. Sunt zile în care zâmbesc într-una, deşi mă plimb pe străzi prăfuite printre case sărăcăcioase, fiindcă nu-mi vine să cred că sunt aici. Şi mă distrează vegetaţia din jur, şi culorile mării, şi zâmbetele puradeilor negri cu părul creţ, şi rochiile femeilor, şi muzica din autobuze…Iar alte zile mă întreb ce dracu caut aici, cine m-a pus să vin într-o ţară din lumea a treia, femeie albă singură şi cu leafă de voluntar. Şi atunci mă enervează lipsa trotuarelor, autobuzele murdare, taxiurile scumpe, străzile întunecate, ploaia tropicală, întrebările curioase…

Totuşi, majoritatea oamenilor sunt zâmbăreţi şi primitori. Am dat deja peste câţiva localnici foarte inimoşi, ca de exemplu o tanti de la spălătorie care mi-a împăturit hainele şi nu a vrut să ia niciun vatu în plus, recepţionera de la motel care s-a oferit să îmi caute cazare pe la prietenii ei, o doamnă pe care am cunoscut în autobuz care lucrează ca maseuză la un super hotel şi m-a invitat pe la ea, un domn pe care l-am cunoscut la motel şi care e medic pe o insulă fără electricitate şi m-a invitat să văd insula lui…Toată lumea intră în vorbă cu mine, ceea ce e bine pe de o parte, dar poate fi şi extrem de obositor. Sunt la ordinea zilei întrebările cum te cheamă, de unde eşti, ce faci aici, unde lucrezi, unde stai, cum îi cheamă pe părinţii tăi, cum ţi se pare Vanuatu…Iar dacă porţi această conversaţie de trei ori pe zi, deja devine agasant.

Dar ce mă supără cel mai tare în acest moment este lipsa unui mijloc de transport adecvat şi chiriile scumpe. De fapt, totul este scump în Port-Vila ! Cea mai ieftină masă, la un take-away asiatic, este 300 vatu (2.75 euro), iar la restaurant felurile încep de la 1500 vatu (14 euro). O sticlă de apă este 80 vatu (70 cenţi), un bilet de autobuz 150 vatu (1.3 euro), o bere 400 vatu (3.5 euro). Iar o chirie bună începe de la 600 de euro pe lună. Eu mă chinui să găsesc ceva la 450… O maşină second-hand (toate sunt second-hand şi oricum se strică foarte repede din cauza drumurilor şi a umidităţii) este 1 milion de vatu. Îmi aduce aminte de vremurile când şi noi făceam tranzacţii cu milioane de lei…

This entry was posted in Uncategorized and tagged , , . Bookmark the permalink.

5 Responses to Sunt zile şi zile

  1. Ioana Molnar says:

    Chica,
    Hai ca omuletii par foarte draguti 🙂 Poate iti recomanda si un loc de mancare pt localnici…in timp sigur vei gasi variante mai ieftinute.

    Iti tin pumnii la cazare!
    pupici dintr-un bucuresti insorit, dar rece :*

  2. Adela Popa says:

    Multa bafta Dana. Si ma bucur ca ai facut blogg-ul. Citeam articolul si chiar mi-am amintit ce ma disperau si pe mine intrebarile standard: de unde esti, ce faci, cum iti place… macar de-ar fi mai variate. Dar de obicei vin in exact aceeasi formula si ordine.
    Eu sunt sigura ca o sa ai un frumos cu multe experiente inedite. Gandeste-te ca te asteapta multi ani de 9- to- 5 job intr-o tara dezvoltata. Merita ca sa incerci altceva macar pentru o perioada.

  3. mda, bine ca te intreaba, ca uite in franta, nu te baga nimeni in nici o seama mai ales cand stiu ca esti roman :))
    ce tare intrebarea cu ce fac parintii 🙂

  4. mireta nastase says:

    Buna ziua. V-as ruga sa aveti amabilitatea sa-mi spuneti cam cit costa (in euro sau USD) o casa aproape de mare , 2-3 camere si care ar fi cheltuielile lunare pentru hrana, utilitati , etc. Intentionez sa ma stabilesc definitiv acolo la pensie. Va multumesc mult.

    • danamism says:

      Buna Mireta! Peste cati ani vine pensia? 🙂 O casa in stare buna si aproape pe mare ar fi cam 300.000 de euro…variante mai mici, mai departe sau mai vechi se gasesc si la 150.000 eur. Poate in Santo se gasesc si mai ieftine. Va puteti uita pe http://www.ck.com.vu sau http://www.islandproperty.vu, mai sunt si alte agentii imobiliare. Ca si cost al vietii, depinde fiecare cu ce e obisnuit…dar zic ca ar trebui minim 1000 de euro lunar, preferabil 2? O mare problema insa aici este ca nu sunt centre medicale corespunzatoare.

Leave a Reply

