Cea mai bună quiche din lume

…se găseşte Au Péché Mignon în Port Vila, Vanuatu. Dacă nu mă credeţi, veniţi să gustaţi 🙂 Este şi furnizorul meu de macarons, probabil singurul din ţară.
Până acum nu am vorbit foarte mult despre mâncare şi asta fiindcă am mâncat chestii relativ obişnuite. Adică mâncare europeană şi americană, mulţi burgeri şi fripturi la grătar cu cartofi prăjiţi. Asta se găseşte la toate restaurantele, pe lângă pizza şi paste. Se găseşte bineînţeles şi peşte şi fructe de mare, dar mult mai puţin decât mă aşteptam. De fapt, per ansamblu mâncarea de aici mi se pare mult mai nesănătoasă decât mă aşteptam. Speram să mănânc numai fructe exotice şi mult peşte, dar mâncarea cea mai accesibilă, atât ca răspândire cât şi ca preţ, este vită cu orez…Vanuatu este pentru mine prima ţară în care puiul e mai scump decât vita. Sunt renumiţi pentru vita lor bio şi într-adevăr este bună, dar nu şapte zile pe săptămână…Mâncarea tradiţională este mai mult vegetariană, pe bază de banane (fierte sau prăjite) şi plante cu tuberculi (manioc, taro, cartofi dulci), dar foarte calorică şi destul de mulţi oameni sunt, prin urmare, supraponderali. La piaţă se găsesc, surprinzător, roşii, castraveţi, dovlecei şi bostani, varză, fasole, zmeură şi multă lebeniţă (pepene verde pentru bucureşteni). Cât despre fructe exotice, până acum nu am văzut decât cocos proaspăt, ananas, mango, papaia şi un fruct care se numeşte corossol în franceză sau soursop în engleză.
La supermarket se găsesc mere, pere, kiwi şi struguri, dar toate sunt importate din Noua Zeelandă. Brânzeturile sunt foarte scumpe. În rest nu duc lipsă de ingrediente europene, dar mi se pare destul de greu să găsesc mâncare sănătoasă, fără conservanţi şi aditivi. La supermarket se găsesc toate prostiile, cam ca în România anilor ’90, multe conserve şi chimicale care probabil sunt interzise în alte părţi ale lumii.

Singura delicatesă pe care am gustat-o până acum este crabul de cocotier, o artropodă imensă de uscat pe cale de dispariţie. Aşa că nu o să mai mănânc, deşi este foarte bun. Aduce puţin cu gustul de pui.
Ca fapt divers, în bislama mâncare se scrie kaekae și se pronunță cacai…Poftă bună!

This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , . Bookmark the permalink.

2 Responses to Cea mai bună quiche din lume

  1. Elena (IBM) says:

    Dana, azi am citit primul meu post, nu m-am putut opri si le-am citit pe toate. Suna incredibil. Multa bafta, si astept cu nerabdare sa mai scrii.

    Bisous! :*

  2. Hermann says:

    Blogul este foarte atractiv. Te ador el . VOI pentru a crea o asemenea.

Leave a Reply

