Fructe ca la mama lor acasă

M-am tot plâns că mâncarea e scumpă în Vanuatu. Şi totuşi, nimeni nu moare de foame. E simplu: dacă ţi-e foame, iei un fruct. De pe stradă. Din grădină. Din curtea biroului. Nu se supără nimeni.

În spatele casei mele cresc papaia şi grepfrut (încă necopt, abia se ghiceşte printre frunze):
papaia, numai bună de-o salatăgrepfrut aka pamplemousse

La colţ de stradă dai de banane:
la 300m după bananier faceți stângafloare de bananier

Nuci de cocos sunt peste tot şi orice localnic ştie cum să le desfacă din trei mişcări (eu încă nu am deprins tehnica şi, sincer, am ajuns la concluzia că nu prea îmi place nuca proaspătă):
sănătoase, mai puțin când vin cicloaneIar aşa arată curtea biroului meu. Avem nuci de cocos şi corossol.
perfectă pentru o pauzăTot din grădina casei mele, o floare interesantă – nu se mănâncă, dar am văzut că se vinde la piaţă ca plantă ornamentală, deci dacă mă duc în vizită la cineva, pot să-i duc liniştită o floare din grădină:
Heliconia rostrata

This entry was posted in Uncategorized and tagged , . Bookmark the permalink.

2 Responses to Fructe ca la mama lor acasă

  1. Dana says:

    floarea respectiva e heliconia. se gaseste si in romania in florarii

  2. danamism says:

    Mulțumesc Dana! Heliconia rostrata găsisem eu că se cheamă. Dar nu știam că există și în România, ce-i drept nu umblu prea des în florării.

Leave a Reply

