Plajă, plajă și iar plajă!

De fapt, contrar aşteptărilor, în cele aproape 6 săptămâni de Vanuatu nu am fost decât de 3 ori la plajă. Seara după serviciu nu pot să merg fiindcă în fiecare zi se întunecă la 18:30, fără prea mari variaţiuni de-a lungul anului. În plus, plajele nu sunt chiar în oraş, trebuie să iei un autobuz vreo 20 de minute în afară. Aşa că plaja e o „treabă” de weekend, pe lângă aprovizionarea la supermarket şi spălatul hainelor. Dar clima din Vanuatu s-a gândit şi la asta, ca să nu-ţi pară rău că ai şi treburi casnice, una din zilele de weekend plouă. De obicei duminica, constat eu după cele 6 duminici petrecute aici.

În ciuda faptul că locuiesc pe o insulă de nici 1000 km pătraţi, se pare că plajele cele mai căutate sunt pe insuliţele şi mai mici de lângă capitala Port Vila. Deh, iarba vecinului e întotdeauna mai verde. Sau poate că atracţia vine din faptul că trebuie să iei o şalupă. Nu ştiu exact câte plaje sunt pe Efate, dar sigur sunt destule pentru toată lumea, fiindcă nu am văzut mai mult de 20 de oameni pe plajă la un loc. Şi sunt pentru toate gusturile: cu nisip alb, cu nisip negru, cu corali, cu pietre. Majoritatea însă sunt întreţinute de complexuri hoteliere sau restaurante şi percep o taxă de intrare. De ordinul a 10 euro, dar pe care îi poţi folosi la consumaţie. Nu e chiar aşa de rău dacă te gândeşti cât costă un şezlong pe litoralul românesc.

Am avut ocazia în prima săptămână să fac un tur cu maşina în jurul insulei Efate. Spre deosebire de drumurile din oraş, ruta care înconjoară insula este chiar bună, a fost refăcută de americani în 2009.
hartă EfatePrimul popas: lângă satul Pang Pang. Frumos, dar nu e de stat la plajă, nu e nisip. Mergem mai departe.
Pang PangAl doilea popas: am găsit nisip, dar marea e cam agitată. Continuăm.
în zare, insula EmaoAl treilea popas: o fermă de vaci pe care am confundat-o cu un restaurant. Nu-i nimic, cerem permisiunea să ne plimbăm puţin pe terenul lor, dar nu e de făcut baie.
liniște și paceAl patrulea popas: plaja unde s-a filmat Survivor. Literalmente Survivor Beach, lângă Port Havannah. În sfârşit ne hotărâm să rămânem: e nisip, nu e vânt şi costă doar 300 vt.
Survivor Beachlife is goodÎntr-un alt weekend, cu altă ocazie, am ajuns la plaja Mele, cu nisip negru. Pe timp de zi nu m-a impresionat, dar ce spectacol la înserat!
Mele BayŞi, cel mai recent, am descoperit insula Erakor, la 10 minute de casa mea.
Aşteptând şalupa către insulă:
așteptând șalupaCred că am găsit un colţ de paradis:
a piece of heavenErakor ResortŞi o stea de mare:
we had joy, we had fun, we had seasons in the sun, but the stars we could reach were just starfish on the beachA, şi încă un fruct ciudat:
PandanusDacă îmi pot permite o nemulțumire, este că marea nu e atât de caldă pe cât speram. Cu siguranță mai caldă decât Marea Neagră, Marea Mediterană și Atlanticul de Nord, dar nu ca în Caraibe…

This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

