Crăciun la 30⁰C

Cum se simte Crăciunul la tropice? Păi, nu prea se simte. Ăsta a fost pentru mine primul Crăciun “văratic” şi pot să spun că într-adevăr e bizar să fie cald afară, să nu ai brazi în jur, nici beculeţe de Crăciun (deşi am văzut pe alocuri în Port Vila) şi să nu ai pentru cine să cumperi cadouri. Mi-au lipsit cozonacii şi sarmalele şi familia. Dar în rest, nu pot să mă plâng, Crăciunul la plajă e ceva inedit 🙂 Am petrecut ajunul cu nişte australieni, după care am continuat a doua zi acasă la alţi australieni, pe malul mării, printre grătare şi hamace.

Christmas timeSe pare că piesa de rezistenţă la masa de Crăciun în Australia este homarul:
ho ho hoDe altfel, este foarte confuz pentru mine când lumea vorbeşte despre “vară”, automat mă gândesc la iunie-iulie-august. Pe când aici este decembrie-ianuarie-februarie. Când cineva zice “la vară vreau să iau lecţii de franceză”, eu mă întreb de ce să aştepte până la vară, pe când ei se referă într-o lună, două. Şi când am zis cuiva că am făcut un curs de scufundări astă vară, a crezut că vorbesc despre începutul lui decembrie.

Deşi nu sunt brazi în Vanuatu şi nici nu am împodobit o creangă de palmier, există un copac pe care ei îl numesc “Christmas tree”. Pentru că înfloreşte în luna decembrie şi face nişte superbe flori roşii:
Christmas treeFlamboyant

contrastPort Vila a fost destul de agitată ultimele zile, vanuatezii au fost şi ei muşcaţi de microbul cumpărăturilor şi, ca majoritatea occidentalilor, le fac pe ultima sută de metri. Aşa că piaţa şi supermarketurile au fost mai aglomerate ca niciodată, până seara târziu. În plus, fiind în plină “vacanţă de vară”, zilnic vezi câte un vas de croazieră în port şi sute de turişti care mişună cu prosopul la gât, mirosind a cremă de plajă.

Aşa că după două zile pline, azi m-am relaxat la plajă:
Honeymoon BeachMâine înapoi la serviciu.

This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

