Dusă-i luna de miere

În teoriile despre emigrare şi adaptare culturală, luna de miere este descrisă de psihologi ca perioada imediat următoare instalării într-o ţară nouă. Chiar dacă mutarea în sine nu este neapărat uşoară şi chiar dacă primul contact cu noua ţară reprezintă un şoc, diferenţele dintre noul mediul şi „vechiul” mediul sunt constatate cu zâmbetul de buze. Totul e nou – diferit, dar interesant. Lumea pare plină de posibilităţi şi entuziasmul e la culme.

Perioada aceasta poate dura o lună, două, trei. Chiar mai mult în unele cazuri, dar de regulă între a 4-a şi a 6-a lună entuziasmul dispare. Noutatea s-a consumat. Diferenţele nu ni se mai par interesante, ci enervante. În loc să le acceptăm, le criticăm. Localnicii ni se par o altă specie, de pe altă planetă sau din altă epocă. Trecerea poate fi destul de bruscă, de pe norişorul pe care eram cădem cu picioare nu pe pământ, ci la 3 metri sub apă.

Aici am ajuns eu acum, punctuală ce sunt, în luna a 4-a. Deşi întâlnesc în continuare oameni interesanţi din toate colţurile lumii şi în fiecare săptămână  e vreo petrecere pe undeva, îmi lipsesc familia şi prietenii. Îmi lipseşte un oraş mai mare, străzi luminate şi populate noaptea, magazine, cinema. Îmi lipsesc clădiri înalte, internet rapid, Starbucks, autobuze. Evenimente culturale.

Dar în acelaşi timp, îmi place vremea caldă, distanţele scurte, palmierii, plajele. Pauza de prânz de 2 ore, fructele din grădină, comunitatea internaţională. Anotimpurile inversate (pentru prima oară, mi-am sărbătorit ziua vara!). Dacă e să trag linie, cred că România vs Vanuatu = 1:1. Şi mă bucur că mai am 8 luni de stat aici, două treimi din timpul total. Aş vrea doar să iau o pauză din când în când, să dau o fugă în civilizaţie. Mai ales că am lucrat mult în ultima vreme şi de 4 luni de zile nu am avut concediu. Aşa că e timpul pentru vacanţă, am vrut să plec la Sydney weekendul ăsta, dar în schimb mă voi cufunda şi mai mult în viaţa locală, plecând pe Tanna, o insulă din sud. Urmează poze cu vulcanul!

This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

