Cum m-am lecuit de cumpărături

La ora la care Europa scoate soldurile în vitrine, la mine se împlinesc opt luni de când nu mi-am cumpărat haine. Sau pantofi, sau cosmetice, sau accesorii etc. Mint. De fapt mi-am cumpărat o rochie, un costum de baie, o mască pentru scufundări, o pereche de adidași și cam atât de când sunt aici. Toate îmi erau necesare, cu excepția rochiei. Dar de opt luni de zile nu am mai făcut cumpărături „de plăcere”. Recunosc, înainte eram o împătimită a cumpărăturilor, ca majoritatea femeilor cred, făceam excursii de o zi întreagă la mall și măcar o dată pe lună trebuia să-mi cumpăr un brizbriz, ceva, ca să mă răsfăț. Sau pentru că ochii văd, inima cere. Sau pentru a ține pasul cu moda de pe culoarele corporatiste.

Dar în Vanuatu toată lumea vine la serviciu în șlapi, e prea cald să pun un sacou, nimeni nu poartă machiaj, iar străzile sunt prea ciuruite ca să porți tocuri. Dar mai ales, în Vanuatu NU EXISTĂ magazine. Simplu ca bună ziua. Localnicii se îmbracă de la second hand și din astea sunt cu zecile. Apoi sunt câteva magazine chinezești cu materiale de doi bani și 4-5 buticuri cu rochii sclipicioase. A, și mărcile australiene pentru surferi – Billabong și Roxy. Dar dacă cauți un pantof bun, o cămașă de birou sau o pereche de blugi, ciuciu!

Mai bine, că oricum viața e scumpă aici și dacă ar trebui să mai dau banii și pe haine…Noroc că am fost prevăzătoare și am adus cu mine cam tot ce îmi trebuia. E drept că am și trișat un pic, fiindcă nu demult am primit un pachet de peste mări și țări de la sora mea, cu două perechi de pantofi și produse de machiaj. Apoi, o prietenă darnică pe care am cunoscut-o aici mi-a donat câteva dintre hainele ei, astfel că am putut să-mi diversific garderoba fără să îmi cumpăr nimic. Mulțumesc Ioana și Sarah!

Morala este că mă simt mult mai relaxată la capitolul imagine personală aici în Vanuatu și că este o binecuvântare să nu pierzi timp și bani prin magazine și să nu fii agasat în permanență de reclame.

This entry was posted in Uncategorized and tagged , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

