Vine, vine primăvara

Pentru amicii mei din Australia, luna septembrie marchează debutul primăverii. Încă mi se pare amuzant că anotimpurile sunt inversate. În Vanuatu e mereu vară, dar din mai încoace temperaturile am fost cam scăzute pentru gustul meu. Maxim 23-25 ziua, minim 17-19 seara şi noaptea. Drept urmare, nu am fost foarte des la plajă, cu excepţia vacanţei pe insulele Santo şi Motalava, care sunt mai aproape de ecuator şi deci mai călduroase. Dar de câteva zile căldura a revenit! Sunt iar 30 de grade, numai bine să profit de plajă înainte să mă întorc la România tomnatică.

Peisajul din Vanuatu nu se schimbă foarte mult de-a lungul anului, e mereu verde. Însă ultimele două luni au fost mai seci, aşa că pajiştele au căpătat o uşoară tentă ruginie.

SAMSUNG

Seceta e o adevarată problemă pe insulele fără canalizare, unde singura sursă de apă potabilă este apa de ploaie…Dar umiditatea va reveni curând, sunt sigură. Şi odată cu ea, şi mucegaiul din dulap…De data aceasta sunt pregatită, îmi păstrez hainele sensibile în cutii ermetice!

Deşi culorile nu se schimbă ca la noi de-a lungul anotimpurilor, sezoanele se cunosc după fructele de la piaţă şi după copacii înfloriţi. Acum e sezonul bouganvilleelor, de toate culorile: roşu, roz, violet, roz pal, alb.

SAMSUNG

Majoritatea pomilor dau roade de două ori pe an. Mango sunt în plină floare, iar hibiscuşii şi frangipanii înfloresc din nou timid.

SAMSUNG SAMSUNG

Frangipanierul este un copac ciudat, fără frunze, seamănă mai mult cu coralii din mare. Dar florile sunt foarte frumoase şi miros incredibil!frangipanier

frangipani

În curând se coc şi ananaşii :

ananasi ananas

Şi boabele de cafea…

cafea

Am descoperit recent un alt fruct bizar. Se cheamă nakavika în bişlama, sau măr malaiezian, măr trandafiriu în alte limbi. E roşu şi mare cât un măr, miroase ca un trandafir şi are gust de măr cu pară! Dar mai ales, creşte gratis în grădină!

nakavika

SAMSUNG

This entry was posted in Uncategorized and tagged , , . Bookmark the permalink.

One Response to Vine, vine primăvara

  1. randomglobetrottingthoughts says:

    Reblogged this on randomglobetrottingthoughts.

Leave a Reply

