Escapadă la Sydney

Luna trecută, de Paştele catolic, la două săptămâni după ciclon, am hotărât că e momentul să facem o mică escapadă urbană. Deşi fusesem la Sydney de mai multe ori, şi ultima oară cu doar 3 luni în urmă, de Anul Nou, e întotdeauna o plăcere să mă întorc acolo. Mai ales că nu văzusem oraşul toamna – mi-ar fi plăcut să văd culorile toamnei în covoare de frunze uscate prin parcuri, dar la început de aprilie e prea devreme. Cu excepţia temperaturilor ceva mai scăzute, 14-20 de grade, după vegetaţie ai fi zis că e tot vară.

Toamna la Sydney

Toamna la Sydney

De data aceasta ne-am plimbat leneş, fără program. Am luat la pas străzile din Potts Point, Darlinghurst şi Surry Hills, cartiere mai artistice, printre buticuri, teatre şi terase. Mi-a plăcut mult Surry Hills, plin de stăpâni cu câinii la plimbare, de case faine şi de coafuri funky. Am găsit până şi o patiserie ungurească, care vindea prăjituri făcute în casă, ca ale bunicilor mele: prăjitură cu vişine, ruladă cu gem, prăjitură cu nucă şi glazură de ciocolată, brânzoici. Şi faimoşii colaci secuieşti!

Kurtos kalacs!

Kurtos kalacs

Casuțe în Surry Hills

Casuțe în Surry Hills

Apoi am încercat două experienţe inedite: escape room şi float room. Sună bizar, nu-i aşa? Prima se referă la un joc contra-cronometru care se desfăşoară în grupuri de 2-6 prieteni într-o cameră special amenajată. Jocul constă în rezolvarea unui mister cu ajutorul indiciilor lăsate în cameră. Fiecare indiciu duce la un cod, care duce la alt cod şi tot aşa până la ultimul cod care deschide uşa. Dacă nu reuşiţi să găsiţi codul în 60 de minute, vă eliberează oricum…În cazul nostru, scenariul era că ne aflam în casa unui măcelar care voia să ne omoare, erau urme de sânge peste tot, întuneric şi ţipete. Într-o echipă de 5 prieteni, am reuşit să deschidem uşa cu 3 minute înainte de expirarea timpului. Deşi ambianţa nu este foarte realistă, aş repeta experienţa, mai ales că sunt amatoare de jocuri de societate.

A doua experienţă este o terapie de relaxare prin plutire. Practic stai o oră în întuneric şi în linişte într-o cadă cu apă sărată care te menţine la suprafaţă. Apa este încălzită la temperatura corpului, astfel încât, dacă nu te mişti, nu simţi nicio diferenţă de temperatură între corp şi apă. Amorţirea simţurilor are ca scop deschiderea minţii şi intrarea în legătură cu subconştientul. Cei care practică terapia cu regularitate susţin că se concentrează mai bine, sunt mai creativi, au o memorie mai bună şi sunt mai fericiţi. La mine nu prea a mers treaba…este plăcută senzaţia de plutire, dar după o oră închisă în cadă pe întuneric m-am simţit ca un vampir care iese din coşgiuc…Data viitoare când vreau să mă relaxez o să mă mulţumesc cu un masaj.

Float tank

Float tank

O a treia experiență de care am avut parte în această călătorie era pe listă de multă vreme: să vedem un spectacol la Opera din Sydney. Pe dinafară o admirasem destul deja, dar mă întrebam cum e înăuntru și, mai ales, cât de impresionante sunt reprezentațiile. Fiindcă am făcut rezervările pe ultima sută de metri, nu prea am avut de ales la capitolul spectacole și locuri. Așa că ne-am pricopsit cu un balet clasic, Giselle, și cu locuri la balcon…Vreau să cred că în alte împrejurări mi-ar fi plăcut mai mult, dar momentan tot ce pot spune este că m-a dezamăgit Opera din Sydney. Cred că sala de concerte e mai frumoasă, dar sala în care s-a ținut baletul e searbădă ca o navă spațială. Iar toate locurile de la balcon sunt mult prea departe de scenă, e o rușine să ceri 120$ pe așa ceva.  Din păcate, nici spectacolul în sine nu a compensat, nimic extraordinar. Mai bine mergeam la opera Aida, în aer liber, instalațiile erau promițătoare!

Operă sau navă spațială?

Operă sau navă spațială?

Mai bine mergeam la Aida, în aer liber

Mai bine mergeam la Aida, în aer liber

Măcar la exterior e impresionantă

Măcar la exterior e impresionantă

Ne-am clătit gustul amar cu un stand up comedy show și cu mult cidru. După care am fost la cinema şi la alergat după haine. Ah, micile plăceri urbane 🙂

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

