Ne-am trezit cu refugiați în curte

Săptămâna trecută Luigi a fugit de acasă. Nu știu exact unde locuia, dar cred că părinții îl maltratau. Sau poate doar era îndrăgostit, ce-i drept l-am mai văzut plimbându-se țanțoș prin cartier cu o puicuță după el. Probabil că părinții au aflat și nu i-au mai dat voie să iasă din casă. Taică-său chiar a venit la noi la poartă într-o zi să întrebe de el; i-am spus că nu l-am văzut demult. Dar două zile mai târziu, când mă întorc seara de la serviciu, mă trezesc cu Luigi și puicuța (să-i spunem Leona) la noi în curte.

Mă imploră să îi las să stea și să nu spun nimănui, căci taică-său vrea să îi omoare. Cică i-a mai omorât niște frați! Nu cer mare lucru, doar să îi las în grădină. Mă îndur de ei, adevărul e că sunt tare drăguți împreună. Nu m-ar deranja să facă niște copii. Mă ofer să le dau de mâncare, dar refuză, zic că se descurcă cu banane și mango din grădină. Nici nu vor să intre în casă, cred că încă nu au încredere în noi. Așa că petrec noaptea afară. Sunt clar pe ritmul din Vanuatu, se culcă devreme, se scoală devreme. Și se pricep de minune la cățărat în copaci! A doua noapte i-am văzut în mango, rezemați fiecare de o ramură.

Cum eu toată ziua sunt la serviciu și aici se întunecă devreme, nu prea am contact cu ei, văd doar că fac curățenie în grădină. Un singur cusur le-am găsit: lui Luigi îi place tare mult să cânte. Leona e mai timidă. Primele zile mi s-a părut drăguț, dar apoi au început să mă agaseze cântecele lui. Mai ales că îl apucă la ore bizare, cu noaptea în cap, zici că e posedat. L-am rugat să se oprească, dar degeaba, nu se poate controla, e ca sindromul Tourette. S-au supărat până și vecinii pe noi că facem zgomot!

Ba mai mult, am aflat cu stupoare că Leona e fiica vecinilor din față (noi credeam că e o fată din alt cartier) și au venit după ea să o ia acasă. Acum Luigi se strecoară dimineața pe sub gard să petreacă ziua cu ea, iar seara se întoarce la noi să doarmă în mango. Și tot cântă mândru ca un cocoș. Nu știu cum vom scăpa de el. Dar cel mai rău îmi pare că nu vom avea ouă…

Luigi si Leona

Luigi si Leona

 

CONTINUARE: Luigi și Leona au făcut pui!! După aproximativ o lună, am văzut-o cu 5 puișori în curte…

Aha, deci de asta nu gaseam eu ouale!

Aha, deci de asta nu gaseam eu ouale!

This entry was posted in Uncategorized and tagged , . Bookmark the permalink.

One Response to Ne-am trezit cu refugiați în curte

  1. Paul says:

    Ce dragut! Imi place mult cum scrii, tocmai ai mai castigat un cititor devotat 😀

Leave a Reply

